Another day at Cyprus - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van Ricardo Dirks - WaarBenJij.nu Another day at Cyprus - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van Ricardo Dirks - WaarBenJij.nu

Another day at Cyprus

Blijf op de hoogte en volg Ricardo

27 Augustus 2012 | Cyprus, Limasol

Vrijdag 24 augustus:
Splitdienst begon die dag om 08:00.
Manon en ik moesten ons melden in de keuken. Na een uitleg van 2 seconden werd ons eigenlijk verteld dat het enige wat te hoefden te doen, was luisteren naar wat hun ons toe schreeuwde.

Het ontbijt bestaat uit een groot buffet, waarbij ze alles zelf kunnen pakken.. Het enige wat wij moeten dus, is zorgen voor koffie en thee en dat de tafels leeg gehaald moeten worden.

Om 12 uur was onze dienst afgelopen. Roderique kwam Joey en mij halen om naar het winkelcentrum van Limassol te gaan; MyMall.
Na 40 minuutjes in de bus te hebben gezeten, (overigens een grote bus, met airco en radio!), waren we eindelijk bij het winkelcentrum.
Na veel winkels kijken, een telefoon te hebben gekocht met een Cyprisch nummer en een lekker broodje bij de Subway te hebben gehaald en een uur in de speelhal rond te hebben gelopen, moesten we om 5 uur weer richting het hotel om later te gaan werken.


Het 2de deel van mijn splitdienst begon om 19:00 uur.
Er was een bruiloft die ik moest lopen samen met Jamielee en George..
Mensen aten wel mee met het buffet, maar wij moesten zorgen voor de wijnen en water en andere drankjes. Partij liep gelukkig heel snel en was dus ook zo tijd om alles af te halen en weer klaar te zetten voor de volgende dag.

Zaterdag 25 augustus.
Vandaag weer een splitdienst van 08:00 uur tot 12:00 uur en later van 19:00 tot 00:00.
's Middags lekker op het strand gelegen en nog even een uurtje geslapen.
Eigenlijk is er niet zoveel verschil in de ochtenddiensten, omdat het allemaal draait om het buffet.

Zaterdag avond; door een klein foutje in het rooster was ik al om 23:00 klaar, wat trouwens goed uitkwam.
Als een speer omgekleed en naar Dianoche gegaan. Om 12 uur was Mitchell jarig, dus dat hebben we gevierd met een hoop bier en tequila. Om 2 uur zou ik naar huis gaan, maar er werd gevraagd of ik mee wilde gaan stappen. Hier zeg je uiteraard geen nee tegen en dus maar mee gegaan naar Basement, een discotheek die met de taxi 10 minuten van Dianoche afligt.
Gezellige avond gehad met collega's en natuurlijk de jarige Mitchell.
Nadeel was dat ik pas om 06:15 in mijn bed lag, en mijn wekker weer om 07:00 ging, om nog een splitdienst te draaien….

Zondag 26 augustus.
Gelukkig schreeuwen ze hier tegen je wat je moet doen, dus ik hoefde niet na te denken met mijn ontzettende hangover en brakke gevoel.
Om 12 uur door naar het strand om nog even afscheid te nemen van Martin en Susan. (Ouders van Mitchell!) Ook met hun gezellige avondjes gehad.

19:00; 2de deel van de splitdienst.
Ik was ingedeeld in Liminaki, een visrestaurant op het strand, wat nog wel bij het restaurant hoort. George stopt over een paar dagen, dus ik moet zijn baan over nemen.
Hij is de enige foodrunner in dat restaurant; hij beslist dus welke tafels wanneer hun eten krijgen e.d.. Hij is dus de eindverantwoordelijke voor al het eten in dat restaurant.
Nu moet hij mij in gaan werken om dat baantje over te nemen.

Was een leuke avond om te werken, ook omdat mijn ervaring met vis nog niet zo groot was, wordt dit zeker leuk om allemaal te leren.
Bij Liminaki ben je pas klaar zodra iedereen weg is, dus was pas rond 1 uur klaar ipv 00:00.

Maandag 27 augustus:
Het is moeilijk om alles te onthouden van de vorige dagen, ik zit hier nu op het trappetje, mijn rookstek, terug te denken aan alles van de vorige dagen. Zoals het er nu uitziet, gaat ik echt wel een hele leuke tijd tegemoet, alleen is het werken, i.c.m. de warmte en de lange dagen best zwaar.
Ik probeer waarbenjij.nu zoveel mogelijk up-to-date te houden en jullie mee te laten lezen met alles wat ik hier meemaak.

Voorlopig laat ik het hierbij.
vanuit Cyprus: καλη επιτυχια και αντίο

  • 27 Augustus 2012 - 16:20

    Angelina:

    Zo Ricardo dat was een heel verhaal.
    Het verblijf faar is niet echt saai.
    Veel sterkte en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes van Angelina

  • 28 Augustus 2012 - 11:51

    Coby Slavenburg:

    hoi Ricardo

    zo te lezen heb je het wel naar je zin, en dan gaan ook die 5 maanden zo voorbij. have fun

  • 30 Augustus 2012 - 12:03

    Fam:Snoeck:

    Leuk om jullie avonturen te lezen,Het is toch apart om zo aan het werk te zijn.Wij zijn de oom en tante van
    Mitchell,en jouw blog hebben we weer van zijn vader ontvangen.Zo ik zou zeggen ga er mee door het is
    heel leuk om het op deze manier te volgen.Doe de groetjes maar aan Mitch.En hou je haaks.Alleen als je
    om zeven uur op moet,ga dan wat vroeger naar bed.Ha,ha,!
    Tante Nel en Oom Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Limasol

Ricardo

Verslagen van mijn stage in Cyprus.

Actief sinds 05 Aug. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8031

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 20 December 2012

Limassol, Cyprus.

Landen bezocht: